middellandse-naar-oostzee.reismee.nl

Eppie's verjaardag / a birthday celebration first

De laatste paar weken zijn we af en toe kort op pad geweest. We zijn weer aan de slag met molens en klokkenstoelen. Begin van de week waren we nog in zuidoost-Groningen, onder andere in Bourtange. Daar waren we al eens eerder (toen plensde het volgens mij Marjoleine). Nu fotografeerden we de molen op de wallen. Die blijkt een replica te zijn, want de originele staat tegenwoordig bij het gehucht Ter Haar en dat is de oudste standerdmolen van het noorden. Ook nog even boodschappen gedaan in Duitsland en daarna langzaam klaarmaken voor de reis.

Eigenlijk zouden we op tweede paasdag bij Eppie de verjaardag meevieren en gezellig met de barbecue meedoen. Maar omdat we al tegen de middag in Rome aankomen, gaan we een dag eerder. We worden uitgezwaaid door Johannes en Wiep. We brengen Eppie eerste paasdag een heleboel oranjekoek voor de gasten die ze verwacht. Vorig jaar was dat een groot succes, dus voor herhaling vatbaar. Nou maar hopen dat Oscar ze niet allemaal opeet! Die is een beetje dollig als we komen, maar legt later het hoofd weer rustig neer. Eppie overhandigt Jan KLM-huisje 92 dat een van haar buurvriendinnen bij haar heeft ingeleverd voor ons. Later gaan we met z’n drietjes heel lekker eten bij Eppie’s favoriete Chinees. De Pekingeend die Bert zo lekker vindt, smaakt inderdaad heerlijk en ook de Babi Ketjap is niet te versmaden. We hangen tot slot nog even uit in Van der Valk A4 hotel.

Tweede paasdag moeten we al vroeg op, want we nemen de bus van 7:20 naar Schiphol. We checken onze koffers in en gaan na security koffie drinken. We zien ook nu weer dat Onze Lieve Heer veel vreemde kostgangers heeft. We wachten tot 9:10 bij gate C18 en kunnen dan aan boord. Fijn een plekje aan het gangpad voor ons allebei (4C en 4D). We krijgen een sandwich en wat te drinken en vliegen in een uur en vijftig minuten gladjes naar Rome. Het is hier ongeveer 20 graden en stralend zonnig. Tijdens de transfer ontmoeten we al twee medereizigers bij Oregon die bovendien al eerder samen met ons op de Prinsendam zaten. Het Hotel Sheraton Golf Parco Medici ligt buiten Rome en op een terras in de tuin zitten we een poos in de zon. Later op het geheel ommuurde terras van onze inloopkast (kamer). Morgenvroeg ontbijt, om 9:00 te koffers buiten zetten en rond 11:00 naar de Eurodam om aan onze zeereis te beginnen.

We leave home on Easter Sunday and drive to the hotel near the airport (the one you remember Bob & Joyce) before we drive on to our friend Eppie, who has her birthday on April 21st . We deliver the Oranjekoek (a regional specialty from Friesland where we live and she originates from) for her to present to het guests tomorrow. Later we have a very nice Chinese meal.

On Monday morning we rise very early to be at the airport at 7:30. Our flight leaves for Rome at 9:40 and we have a smooth ride over in an hour and fifty minutes. We find Rome sunny (20 C) and meet two people from Oregon on our transfer to the hotel we met before on the Mediterranean cruise in October 2012 to Egypt, Israel and Turkey. It’s s small world!

Tomorrow we have to put our bags out at 9:00 a.m. and our transfer will leave for the Eurodam at 11:00 a.m. Then our journey is ready to begin.